Thursday, October 27, 2011

Terjumpa Duit

Pagi pagi aku sampai tempat kerja. Aku akan pergi breakfast dekat gerai depan tempat kerja aku. Ini adalah rutin harian aku pagi pagi. Lepas makan nasi lemak dengan air teh ais aku pun pergi tandas stesen minyak BHP kat sebelah tempat kerja aku sebab nak berak. Kadang kadang pergi berak dekat Esso. Semua sebelah sebelah je. Kalau berak dekat Esso takleh cangkung. Dekat BHP mangkuk tandas dia boleh cangkuk. Best!

Hari ni aku pergi berak dekat BHP. Sampai sampai je tandas tu, pintu terkunci. Ada orang tengah pakai. Aku pun tunggu kejap. Tak lama lepas tu seorang perempuan keluar. Lengkap berpakaian baju kurung warna hijau daun pisang. Wangi betul cologne dia. Makin nak terberak aku rasa.

Lekas lekas aku masuk ke dalam. Tutup pintu dan kunci tombol pintu. Adjust baldi kat situ. Pastu cangkung. Tengah teran teran, tiba tiba mata aku tertumpu dekat satu beg plastik hitam bawah sinki dalam tandas tu. Aku perhatikan betul betul. Apa benda la agaknya dalam plastik hitam tu. Tertanya tanya. Sifat ingin tahu dan menyibuk mula membuak buak dalam hati. Aku pun berak cepat cepat.

Dah selesai berak, aku amik beg plastik hitam tu. Berat jugak isi dia. Aku pun pelan pelan buka balutan beg plastik tu. Berdebar debar pulak rasa.

Duuitttttt!!!!

Banyaknya duit. Tebal wei duit RM50 satu bundle. Tebal dia lebih kurang panjang ibu jari aku lebih kurang. Tergamam aku tengok duit banyak camni. Tapi sape punya? Perempuan tadi ke?

Aku pun keluar dari tandas tu. Aku tengok tengok keadaan sekeliling. Mana la tau perempuan tadi ada lagi kat sini tunggu barang dia tercicir. Tapi tak de pun. Aku pun buang beg plastik tu. Amik duit tu simpan dalam poket. Blah laju laju g tempat keje balik.
$$$$$$ (source:Google)

Total duit satu bundle tadi = RM60,150.00. Apa nak beli eh? Hehehehe

4 comments:

Anonymous said...

jgn tarik pembace dgn cite2 mcm ni..ko ingt...ble cite mcm ni..org lgi nk bce blog ko ke??ak bce blog ko ni pon..sbb kecian je...nk bce cerpen ko..mls..mcm xde informasi je...eh..dah2..dah 1 minit dah..xleh mmbzr sgt mase..hahaha

jojo said...

ko mungkin tak paham konsep blog aku. dunia imiginasi aku. aku menzahirkan imiginasi aku dalam bentuk penulisan. kalo ko tak suka baca, aku tak kisah. aku tak paksa pon. terima kasih. =)

Anonymous said...

wei2..mcm marah je wei..sbr2...

jojo said...

tak marah pon. biaase je dol. hahaha